Название документа
ЎЗБЕКИСТОН РЕСПУБЛИКАСИ ДАВЛАТ БОЖХОНА ҚЎМИТАСИНИНГ ҚАРОРИ Чет эл товарларини ташиш жараёнида божхона тўловлари тўланишини таъминлашни ваколатли шахслар билан реал вақт режимида интерактив шаклда ўзаро ҳамкорлик асосида ҳисобга олиш ва назорат қилиш тартиби тўғрисидаги низомга қўшимчалар киритиш ҳақида
Тип документа | Постановление |
---|---|
Орган, утверждающий документ | Государственный таможенный комитет Республики Узбекистан |
Разработчик | Государственный таможенный комитет Республики Узбекистан |
Дата размещения документа | 21.07.2018 11:36 |
Дата завершения обсуждения | 05.08.2018 23:59 |
Вид документа | Действующий НПА |
Текущее состояние документа | Оценивания прекращено |
Обоснования необходимости принятия проекта | Ўзбекистон Республикаси Божхона кодекси ва “Давлат божхона хизмати тўғрисида”ги Қонуннинг 6-моддасига мувофиқ, божхона органи иштирокисиз товарлар бериб юборилганда, йўқотилганда ёки белгиланган божхона органига етказилмаган ҳолларда товарларга ҳисобланган божхона тўловларини ундиришнинг аниқ механизмини белгилаш мақсадида |
Планируемый срок вступления в силу | 05.12.2018 |
Номер письма о соглашении | 20.07.2018 йилдаги 02-05/12-07168, 02-05/12-07169 |
Номер и дата письма согласования Генеральной прокуратурой Республики Узбекистан | - |
Чет эл товарларини ташиш жараёнида божхона тўловлари тўланишини таъминлашни ваколатли шахслар билан реал вақт режимида интерактив шаклда ўзаро ҳамкорлик асосида ҳисобга олиш ва назорат қилиш тартиби тўғрисидаги низомга қўшимчалар киритиш ҳақида
Ўзбекистон РеспубликасиБожхона кодексива “Давлат божхона хизмати тўғрисида”ги Қонуннинг6-моддасига мувофиқ, Ўзбекистон Республикаси Давлат божхона қўмитаси қарор қилади:
1. Ўзбекистон Республикаси Давлат божхона қўмитасининг 2016 йил
19 августдаги 01-02/12-58-сон қарори (рўйхат рақами 2823, 2016 йил
13 сентябрь) (Ўзбекистон Республикаси қонун ҳужжатлари тўплами, 2016 й., 37-сон, 436-модда) билан тасдиқланган Чет эл товарларини ташиш жараёнида божхона тўловлари тўланишини таъминлашни ваколатли шахслар билан реал вақт режимида интерактив шаклда ўзаро ҳамкорлик асосида ҳисобга олиш ва назорат қилиш тартиби тўғрисидаги низомга иловагамувофиқ қўшимчалар киритилсин.
Наименование мероприятия | Форма реализации | Срок реализации | Исполнители |
---|---|---|---|
Норматив - ҳуқуқий ҳужжат лойиҳасини давлат рўйхатига олиш учун киритиш | Норматив - ҳуқуқий ҳужжат лойиҳасини Адлия вазирлигига киритиш | 15.08.218 | БНТЭБ |
Норматив - ҳуқуқий ҳужжат лойиҳасини таклиф ва эътирозлар асосида қайта ишлаш | Таклифларни умумлаштириш, норматив-ҳуқуқий ҳужжат лойиҳасини таклиф ва эътирозлар асосида қайта ишлаш ва якуний лойиҳани Ягона порталга жойлаштириш | 10.08.2018 | БНТЭБ |
Норматив - ҳуқуқий ҳужжат лойиҳасини муҳокама қилиш | Норматив - ҳуқуқий ҳужжат лойиҳасини Ягона порталда муҳокама қилиш | 05.08.2018 | БНТЭБ |
Норматив - ҳуқуқий ҳужжат лойиҳасини муҳокама қилиш учун Ягона порталга жойлаштириш | Ягона порталга жойлаштириш | 21.07.2018 | БНТЭБ |
Норматив - ҳуқуқий ҳужжат лойиҳасини ишлаб чиқиш | Давлат божхона қўмитаси қарори лойиҳаси | 20.07.2018 | БНТЭБ |
Общие комментарии и ответы
2018-07-27 10:57:06
Samiyev Muxammadyusuf Nosirjon o'g'li"Чет эл товарларини ташиш жараёнида божхона тўловлари тўланишини таъминлашни ваколатли шахслар билан реал режимда интерактив шаклда ўзаро ҳамкорлик асосида ҳисобга олиш ва назорат қилиш тартиби тўғрисида"ги Низомга киритилаётган қўшимчаларга
Ш А Р Ҳ
Низомда Давлат божхона қўмитаси томонидан таклиф этилаётган кўшимчаларнинг энг асосийси қуйидагиси ҳисобланади:
"Солиштириш натижаси бўйича агар божхона тўловлари тўланишини таъминлаш банк кафолатини тақдим этиш ёки божхона тўловларини тўлаш мажбуриятини суғурталаш ёҳуд пул маблағларини божхона органининг шахсий ғазна ҳисобварағига киритиш орқали амалга оширилган бўлса, ташувчи сифатида ваколатли шахс кўрсатилмаган бўлса, идентификацион код божхона расмийлаштирувига қабул қилинмайди ва бу ҳақда ДБҚ ЯААТ орқали ваколатли шахсга маълумот юборилади".
Мазкур қўшимчани қабул қилиниши асослантирилмаган. Шунингдек, у
Ўзбекистон Республикасининг амалдаги қонун ҳужжатларига зид. Унинг қабул қилиниши тадбиркорлар ва чет эл инвесторларига қўшимча молиявий юклама юклаб, уларнинг товарларини етказиб берилиш даврини кечиктиради. Бундан ташқари, у божхона органлари учун қўшимча коррупция имкониятини яратиб, тадбиркорларни ҳуқуқларини чеклайди ҳамда божхона органлари ходимларига бошқа манфаатдор шахслар билан ғаразли манфаатларга эришиш учун қўлай шарт-шароит вужудга келтиради.
Биринчидан, Ўзбекистон Республикасининг "Норматив-ҳуқуқий ҳужжатлар тўғрисида"ги қонунинг 17-моддасига мувофиқ норматив-ҳуқуқий ҳужжатнинг лойиҳаси қабул қилувчи органга тақдимнома билан киритилади, тақдимномада ҳужжатни қабул қилиш зарурлиги асослаб берилади ..."
Шу ўринда юқорида таклиф этилаётган қўшимчаларни киритилиши нима билан асослаб берилаётганлиги алоҳида қизиқиш уйғотади. Жумладан, таклиф этилаётган қўшимчада агар "ташувчи сифатида ваколатли шахс кўрсатилмаган бўлса, идентификацион код божхона расмийлаштирувига қабул қилинмайди ..." деб кўрсатилган. Бу билан божхона органи бундан буён ташувчи ва ваколатли шахс бир шахс бўлишини талаб қилмоқда. Бу ҳолатга зарурат нима билан асослантирилган? Бу эса номаълум. Масалан, шу давргача амал қилаётган Низомда ваколатли шахс ва ташувчи хар хил бўлиши мумкинлиги назарда тутилган. Нима сабабдан уларни бир шахсга бирлаштирилаётганлиги қоронғудир. Агар амалдаги Низомда ташувчи ва ваколатли шахсларнинг хар хил эканлиги божхона тўловларини ундиришда бўйин товлашга олиб келган бўлса бу каби ҳолатлар бўйича қандай статистик маълумотлар мавжуд. Низомнинг амал қилиш даврида қанча миқдорда божхона тўловларини ундириб бўлмади? Агар бундай ҳолатлар мавжуд бўлмаса ёки уларнинг миқдори унча катта бўлмаса юқоридаги қўшимчани киритиш нима билан изоҳланади? Бундан ташқари, божхона назорати остида товарлар ташилаётганда божхона тўловлари тўланиш мажбуриятини таъминлаш усулларидан фойдаланадиган ҳамда таъминланмасдан харакатланадиган (миллий ташувчилар ва халқаро МДП китобчасига эга ташувчилар) ташувчилар ўртасида божхона тўловларини ундириш юзасидан таққослаш статистикаси қандай?
Иккинчидан, амалдаги Низомнинг 1-бандида (Тушунчалар) ваколатли шахс - чет эл товарларини ташиш жараёнида божхона тўловлари тўланиши таъминлангани тасдиқловчи ҳужжатга эга бўлган юк жўнатувчи, юк қабул қилувчи, ташувчи ёхуд бошқа манфаатдор шахс деб белгиланган.
Кўриниб турибдики Низом ташувчи ва ваколатли шахс хар хил бўлиши мумкин эканлигини тақозо этади. Таклиф этилаётган қўшимча бу нормага мос келмайди.
Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2004 йил 20 майдаги "Ўзбекистон ҳудудида харакатланаётган товарлар устидан божхона назоратини кучайтириш ҳақида"ги 239-сонли Қарори ҳам ваколатли шахс томонидан божхона назоратидан озод қилиш усулларидан фойдаланишни назарда тутади. Қарор ваколатли шахс бир вақтнинг ўзида ташувчи бўлиши лозим эканлиги ҳақида талаб қўймайди.
Шу билан бирга, Ўзбекистон Республикасининг Божхона кодекси, хусусан, таалуқли 47-боби, ташувчи ва ваколатли шахсга оид тушунчаларни ёритмайди. Демак, таклиф этилаётган қўшимчалар нафақат амалдаги Низом ҳамда Божхона кодексига, балки Вазирлар Маҳкамасининг 239-сонли Қарорига ҳам тўғри келмайди. Бинобарин, қўшимчани таклиф этишдан аввал Божхона кодекси ва Вазирлар Маҳкамаси Қарорига тегишли ўзгартиришлар киритилиши керак. Акс ҳолда, таклиф этилаётган қўшимча ўзбошимчалик билан янги нормани жорий этади. Лойиҳа Ўзбекистон Республикаси қонун ҳужжатлари, шунингдек, қонунчилик техникаси қоидаларига мувофиқ бўлиши зарур.
Учинчидан, ташувчи ва ваколатли шахснинг ягона шахс бўлиши ҳакидаги норма миллий ва халқаро МДП китобчасига эга ташувчилар ва бошқа барча ташувчилар ўртасида дискриминацияга олиб келади. Хусусан, агар қўшимча амалга киритилса бошқа ташувчиларнинг божхона назорати остидаги барча товарларига нисбатан божхона кузатуви тадбиқ этилишини тақозо этиб, масофага қараб 50 ёки 120 евро миқдоридаги қўшимча тўлов ҳамда Ўзбекистон Республикаси божхона чегара ҳудудини кесиб ўтиб манзилга етиб боргунга қадар давомли муддат (бир неча кун мобайнида) жорий этади. Мисол учун, Довуд-ота чегара божхона постидан Тошкент шаҳрининг Аркбулоқ ТИФ божхона постига етиб келиши учун ташувчи 120 евро тўлаши ҳамда реал божхона кузатуви орқали бир неча кун мобайнида (ўртача 3-5 кун) манзил постга етиб келиниши кузатилади.
Шу ўринда, табий савол туғилади. Президентимиз томонидан иқтисодиётнинг кўпгина тармоқларида, шу жумладан, божхона соҳасида турли хилдаги рухсатномаларберилиши бекор қилинаётган даврда (харитага узгартириш, брокерлик фаолияти ва ҳоказо) божхона органи товарлар ташишда енгиллик яратиш ўрнига қайтадан уларни яна қийинлаштириши тадбиркорларга импорт қилишда қўшимча молиявий ҳамдавақт талаб этадиган юкламаларни юклашини қандай изоҳлаш мумкин? Божхона органи буни ҳар томонлама тўлиқ асослаб бериши зарур деб ҳисоблаймиз.
Тўртинчидан,таклиф этилаётган қўшимча орқали янги нормани жорий қилиниши, ташувчилар томонидан тўланадиган пул маблағлари ҳамда бошқа харажатлар (автотранспорт воситасини тўхташ жойидаги тўлови, 3 кундан 5 кунгача бўладиган ҳайдовчининг кундалик харажатлари, йўқотилган вақт ва ҳоказаларни) оқибатда юкни қабул қилиб олувчи тадбиркорлар зиммасига тушишига олиб келади. Ўз навбатида, бу ҳолат импорт товарларни қимматлашувига олиб келиб охир оқибатда истемоълчи бўйнига тушади. Шу сабабдан, таклиф этилаётган қўшимчани иқтисодий томондан ҳам хар томонлама ўрганилиб манфаатдор вазирлик ва идоралар билан келишуви тақозо этилади.
Бешинчидан, таклиф этилаётган норма божхона постларида коррупцияни кучайишига олиб келади. Агар ташувчи ўз манзилига тез етиб олиши зарур бўлса (тез бузиладиган товар ёки бошқа ҳолат) у божхона ходимига маблағ эвазига манзилга божхона кузатувисиз ўзи тез етиб олиши ҳақидаги таклифларни ошишига олиб келади. Амалдаги Низом кучга киргунга қадар божхона органлари фаолиятида бу каби ҳолатлар кўп кузатилган.
Бундан ташқари, қўшимчани жорий этиш божхона органлари билан божхона чегара пости ёнида жойлашган автомобиль тураргоҳ эгалари билан коррупциявий тил бириктириш орқали амалга оширилаётган бўлиши эътимолидан холи эмас. Бугунги кунда аксарият божхона чегара постлари олдида юк ташувчи автомобиллар учун тураргохлар фаолият кўрсатмоқда. Божхона тўловларини таъминлаш усулларидан фойдаланган ташувчилар ушбу тураргоҳларда тўхтамаган ҳолда дарҳол манзилга йўл оладилар. Агар ваколатли шахс билан ташувчи бир бўлиши талаб этиладиган бўлса, аксарият товарлар божхона кузатувига тушадилар ҳамда автомобил тураргоҳларида тўхташга мажбурдирлар. Мисол учун, Яллама чегара божхона пости олдидаги тураргоҳнинг автомобил кирган вақтидан қатьий назар эртаси куни эрталаб соат 09.00 га бўлган вақти нархи 40 000 сўм. Агар автотранспорт воситаси Яллама постидан Хоразмга йўл олаётган бўлса, у манзилга етиб келгунча Ялламада бир кун ҳамда вилоятларнинг туташ жойларидаги тураргоҳларда қўшимча равишда яна икки кеча тўхташи мумкин (божхона кузатуви остидаги транспорт воситаларини кечқурун харакатланишига рухсат берилмайди).
Табий бир савол туғилиши мумкин. Нима сабабдан ташувчи божхона тўловлари тўланишини таъминлаш усулларидан ўзи фойдаланмайди? Дарҳақиқат, ташувчи ўзи фойдаланиши мумкин. Лекин бу усулдан фойдаланиши мумкин бўлган аксарият ташувчилар хорижлик юридик шахслар бўлиб, уларнинг сони бир неча мингни ташкил этади. Улар Ўзбекистонга олиб кираётган хар бир авторанспорт воситасидаги товарлар учун бундай усулдан фойдаланишлари вақт хамда қўшимча маблағларни талаб этиб, улар учун катта қийинчилик ва ноқулайликларни келтириб чиқаради. Бундан ташқари, улар Ўзбекистон Республикаси Божхона қонунчилиги билан яхши таниш эмас.Шунинг учун, ташувчи бу ўринда юк қабул қилувчи ёки бошқа манфаатдор шахслар хизматидан фойдаланадилар. Худди шундай ҳолат автомобиль транспортида Ўзбекистон Республикасининг божхона чегараси орқали ўтказиладиган товарлар ва транспорт воситалари тўғрисида давлат божхона хизмати органларининг электрон тарзда олдиндан хабардор қилинишида кузатишимиз мумкин.
Таклиф қилинаётган қўшимчалар юк ташувчилар ва тадбиркорларга қўшимча қийинчилик туғдирмасдан балки уларги енгиллик ва қулайлик яратишга хизмат қилмоғи даркор.
2018-08-20 15:28:33
Не принято2018-07-27 17:46:25
Imomov Otabek IsmoilovichПеревел текст как мог, отчасти друзья помогли. Почему нет текста на русском языке?
В общем, не понятна позиция таможенных органов. В то время, когда везде и повсюду идут по пути либерализации, Президент страны требует упростить и сделать более простыми, доступными различные процедуры оформления, таможенные органы все более усложняют.
Кроме того пишут, что это якобы согласовано с Товарно-промышленной палатой страны. Как это возможно? Ведь т.н. "нововведение" - во вред интересам предпринимателей. Не понимаю, как эта система будет работать? Как будет идентифицироваться перевозчик тот или другой? Ведь их несколько тысяч, плюс к ним физические лица-перевозчики. У Вас будет какая-то баз данных? Только не такая, какая была при действующем изменении маршрута. Подаешь Договор, ждешь 10-15 суток, а потом еще несколько суток пока этого перевозчика внесут в базу данных (и то не всегда вносили).
Сколько уйдет времени на обеспечение уплаты таможенных платежей, скажем для освобождения от сопровождения? 1, 2 или 3 суток или больше? Или вообще не будут освобождать и машины будут ждать формирования колонны и ехать сопровождением несколько суток? Это же опять бьет по карманам предпринимателей и приводит к завышению цен на ввозимые товары.
Вместе с тем необходимо обратить внимание на то, что в Главе 3, согласно изменениям, уполномоченное лицо должно иметь Договор с перевозчиком для обеспечения уплаты таможенного платежа с выставлением под залог перевозимого товара. А в других видах обеспечения уплаты таможенных платежей почему это не предусмотрено? Почему перевозчик не может уполномочить какое-либо заинтересованное юридическое или физическое лицо осуществлять уплату платежей?
Слишком много спорных моментов. Или таможенные органы хотят, чтобы нашим перевозчикам создали такие же не легкие условия в тех странах, чьи интересы затрагиваются?
Не понятно, чем обусловлено это нововведение. Дайте разъяснение, что привело к такому решению?
2018-08-20 16:19:29
Не принято2018-07-30 12:57:59
Tojiev Shohrux Farhod o'g'liБу узгартириш киритилишидан максад: "Ўзбекистон Республикаси Божхона кодекси ва “Давлат божхона хизмати тўғрисида”ги Қонуннинг 6-моддасига мувофиқ, божхона органи иштирокисиз товарлар бериб юборилганда, йўқотилганда ёки белгиланган божхона органига етказилмаган ҳолларда товарларга ҳисобланган божхона тўловларини ундиришнинг аниқ механизмини белгилаш" деб ёзибсизлар. Максадку тушунарли, лекин нима сабаб бўлмоқда ўзгартириш киритилишига. Нима, анализларингиз хозирги тартибни самарасизлигини курсатаяптими? Хозирги амалдаги Низом буйича хамма ишлар оператив битаяптику. Шунча объёмни эплай олармикан божхона идоралари узгартириш киритилса, особенно ёрдам берадиган ваколатли шахслар (вакиллар, манфаатдор шахслар) йўққа чиқарилса.
Тепарокда ёзганлар коррупция масаласини кутаришибди. Хақиқатдан хам ўзгартириш киритиб, хамма нарсани божхоначига боғлаб, кейин порахўрлик ва коррупцияга шарт-шароит яратилган бўлиб қолмасин.2018-08-20 15:45:40
Не принято2018-07-30 13:45:25
Hamdamov Bekzod Zokir o'g'liMuzokaraga qo'yib to'g'ri qilibsizlar.Yuqorida yozilganlarda jon bor. O'rganib chiqish kerak.Oddiy misol, bir tomondan rastamojkani yo'lda qilishga ruhsat berilib yengillik yaratilsayu, ikkinchi tomondan Nizomga to'sqnlik yaratuvchi o'zgartirishlar kiritilsa. Birinchisida hukumat qarori bilan vaqt tejalsa, ikkinchisida bojxona idoralari qarori bilan bu yo'qqa chiqarilayapti. Nima qilayapmiz, hayronman.
2018-08-20 15:46:07
Не принято2018-07-30 13:56:27
Akbarov Qamariddin Muzaffar o'g'liНима сабабдан ташувчи ва ваколатли шахс бирлашитирилаяпти? Қанчадан-қанча чет эл юк ташувчи компаниялари ўз ишларини Ўзбекистон фукаролари ва фирмаларига топшириб қуйган. Улар нима қила олади, агар бундай сунъий тусиқлар яратилаверса? Чет эл юк ташувчиларининг аксарияти бундай бюрократик тўсиқларни хал этишга иштиёғи йўк. Оддийгина қилиб божхона кузатувига қуйиб, пулини бериб, сўнгра эса товарини қиммат қилиб олиб кирадими? Канча вакт ютказишини, чегара олдида канча колиб кетишини хам тахлил килиб куриш керакмикан. Охир окибатда хаммаси яна тадбиркорга зарар буладику.
2018-08-20 15:46:35
Не принято2018-07-30 16:21:55
Shamsiddinov Xumoyun Sharofiddin o'g'liХозир биз шоферлар код олиб эскортдан озод килиниб тез ўтиб кетаяпмиз. Эртага бу коидалар чиқса, хаммаси ўзгарса роса қимматга тушар эканмизда. Хам пулини тулаб, хам кутиб харажат киламизми энди. Енгилроқ йўллари йўкми бизлардака шоферларга.
2018-08-20 15:47:27
Не принято2018-07-30 17:48:27
Nabiyev Muxiddin UktamovichХужжатни тайёрлаганлар билишармикан харажатлар купайиб кетгани учун чет эл хайдовчилари юкни олиб келиб тушурмай утираверишларини яна 200-300 доллар кушасан, 2-3 кун колиб кетдим таможняда деб.
2018-08-20 15:47:33
Не принято2018-07-31 20:36:56
Raxmatullina Zarina MansurovnaДобрый день!
Рад, что мне довелось поучаствовать в обсуждении проекта данного проекта нормативно-правового акта ГТК.
В первую очередь, данный проект затрагивает интерес иностранных перевозчиков. Но проект дополнений представлено только на узбекском языке. Складывается впечатление, что таможенный орган хочет принять эти дополнения "втихаря" без лишнего шума, чтобы никто ничего не понял. Предлагаю, перевести ее на русский и английские языки, чтобы все заинтересованный лица, прежде всего, зарубежные перевозчики, а также грузоотправители могли принять участие в обсуждении.
Если по существу, прежде всего, хотелось бы отметить, что самое главное в этих дополнениях это объединение понятий "Уполномоченное лицо" и "перевозчик". Здесь, возможно, таможенный орган выходить за рамки своих полномочий и в противоречии Таможенному Кодексу и Постановлению Кабмина, сузить круг лиц, кто может принять участие в процессе обеспечение освобождения от уплаты таможенных платежей. Если таможенный орган, считает, что он действует в рамках действующего законодательства, то пускай обоснует законность вносимых дополнений.
Тогда возникает иная дилемма. В предлагаемых дополнениях, таможенный орган объединяет понятия "уполномоченное лицо" и "перевозчик". А действующая редакция нормативно-правового акта определяет "уполномоченное лицо" как любое иное заинтересованное лицо. Следовательно, если следовать логике таможенного органа, действующий акт незаконный. Если так, то каким образом Министерство юстиции ее зарегистрировало. Очень просим, министерство юстиции обратить на это внимание.
Если прочитать предлагаемые дополнение, складывается впечатления, что самое основное здесь, чтобы таможенный орган опять имел возможность все контролировать и пользоваться денежными средствами перевозчиков. А это в свою очередь, приведет к коррупции и вымогательству. Все идет обратно к коррумпированности таможни.
2018-08-20 16:20:06
Не принято2018-08-01 07:01:17
Tadjiyev Ulugbek ZaynutdinovichМуҳтарам Президентимиз томонидан коррупцияга барҳам бериш, бюрократияни олиб ташлаш ва давлат идораларини бегона ёт унсурлардан тозалаш сиёсати олиб борилаётган бир даврда, Давлат божхона идоралари яна ўзларини эски қилиқларини амалга оширишга ўтдилар.
Масалан, Президентимиз томонидан айнан божхона фаолиятини тартибга солиш мақсадида қатор тўсиқлар олиб ташланди. Булар жумласига брокерлик фаолиятида рухсат беришни йўқ қилиш, хариталарни ўзгартириш бекор қилиниши, турли хил божхона режимлари учун рухсатномаларни олиб ташланиши. Орадан икки-уч ой ўтмасдан божхона яна тадбиркорлар учун янги тўсиқ ўйлаб чиқмоқда. Ачинарличи шундаки, буни божхона масъул ходимлари ўзларининг идоравий норматив ҳужжатлари орқали ҳеч кимга билинтирмасдан қилишмоқда. Киритилаётган қўшимчаларнинг лойиҳасини бир ўқинг. Ундан бир нимани англаб бўладими. Бундай тадбиркорлар ёки кенг оммага ҳавола қилиб тушунтирмайдими божхоначилар. Чунки улар қўрқишади. Барчаси порахўрлар. Ўзларини ғаразли мақсадларига эришиш учун мана шундай яширин усуллардан фойдаланишмоқда.
Ўзбекистон Республикаси Савдо-Саноат палатаси ва Адлия вазирлигидан сўраймиз. Бу қўшимчаларни эътибор билан ўрганинглар. Юқоридаги шарҳ ва эътирозларда маъно бор. Божхонани хатти-харакатига баҳо бериш керак. Кўр-кўрона уларни ноғорасига ўйнасангиз тадбиркорларга автомобил транспортли орқали юк ташишда жиддий молиявий ва бюрократик тўсиқ қўйган бўласизлар.
Жумладан, қуйидагига эътибор Беринг. Божхона тўловларини таъминлаш усулидан энди фақатгина ташувчини ўзи фойдалана олар экан. Бошқа шахслар, юк жўнатувчи, юк қабул қилувчи ёки бошқа манфаатдор шахслар нима қилсин. Ташувчи хеч қачон божхона тўловларини таъминлаш усулидан фойдаланиш учун турли хил хужжатларни ўрганиб ўтирмайди. Бундан манфаат кўрадиган бошқа юки ташилаётган тадбиркорлардир. Ташувчи ташиш нархини ошириб уни охир оқибатда тадбиркор зиммасига юклайди.
Менимча, божхона органларининг маблағи хам камайган. Агар таклиф этилаётган қўшимчалар амалга киритилса, аксарият юк олиб келаётган транспорт воситалари 50 ёки 120 евро миқдорида божхонага пул тўлайдилар. Божхона уларни бир қисмини бюджетга ўтказиб қолган қисмидан ўзи фойдаланади. Демак, бу қўшимчалар билан божхона ўз фаолиятини молиялаштиришни амалга оширмоқчи. Агар шундай бўлса бу норматив-ҳуқуқий ҳужжат Молия вазирлиги ва бошқа манфаатдор идоралар билан ҳам келишиниши керак. Божхонага бу керак эмас. Чунки уларнинг ҳақиқий мақсади очилиб қолади. Улар ҳамма нарсани имида-жимида қилишга ўрганишган.
Юқоридагилардан ташқари, ўзгартиришларнинг қабул қилиниши божхона постларида йирик коррупцияга олиб келади. Транспорт воситалари эрталаб божхона кузатув машинаси етиб келгунча кутмайди. Улар постдаги божхоначи кулига пул бериб ўз манзилларига етиб олишади. Тасаввур қилинг, Андижондан Бухорога келаётган фура хар бир вилоятда божхона кузатувини кутиб ўз манзилига етиши учун камида 3 кун керак бўлади.
Хулоса қилиб айтадиган бўлсак, мазкур муаммо яна бир бор жиддий ўрганилиб энг камида Вазирлар Маҳкамаси миқёсида ўз ечимини топиши керак.
2018-08-20 15:48:03
Не принято2018-08-01 21:03:44
Erkinov Mansur Qosimjon o'g'liСуть предлагаемых дополнений предельно ясен. Таможня под предлогом упорядочить порядок взыскания суммы обеспечения уплаты таможенных платежей, добивается, чтобы другие заинтересованные лица не могли пользоваться способами обеспечения уплаты таможенных платежей. Поэтому таможенный орган так завуалировано вносить эти дополнения. Простой человек попытается вникнуть в содержание проекта, то там ничего не понятно. Фактически наша доблестная таможня с целью обеспечить себя потоками денежных средств как легально так и нелегально (водители платили им для быстрого доезда) пытается обмануть как своих предпринимателей так и торгово-промышленную палату вместе с министерством юстиции. Уверены, что им таможня объяснитьвводимые изменения как технического характера.
2018-08-20 15:48:45
Не принято2018-08-01 22:26:53
Mamasoliev Dilshodjon Abdusalom o'g'liБу нима қилиқ! Таможня ҳаммани ўргатиб, икки йил олдин бу нарсани киритиб, энди ўзи отмен қилаяптими. Нимага унда бу қарорни қабул қилишган эди. Агар қандайдир божхона тўловларини ундиришда муаммо бўлаётган бўлса айтишсин. Ҳозир, э-йўқ бе-йўқ, ҳеч қандай асоссиз ўзларича қўшимчалар киритишмоқда, уларни на мақсадидан на бошқа нарсасидан халқни хабари бор. Келинглар, айрим муаммоларга божхона дуч келаётган бўлса, айтинглар. Биз ҳам қўлдан келганча ёрдам беришни ўйлаб кўрайлик. Унақа эмасда, хохласа енгиллик яратади, хохласа отмен қилади. Сал-пал инсофли бўлинглар, барака топкурлар!
2018-08-20 15:49:44
Не принято2018-08-02 08:16:06
Qosimov Mansur Mavlon o'g'liЮкорида лойихани кабул килиш учун асос деб Ўзбекистон Республикаси Божхона кодекси ва “Давлат божхона хизмати тўғрисида”ги Қонуннинг 6-моддасига мувофиқ, божхона органи иштирокисиз товарлар бериб юборилганда, йўқотилганда ёки белгиланган божхона органига етказилмаган ҳолларда товарларга ҳисобланган божхона тўловларини ундиришнинг аниқ механизмини белгилаш мақсади курсатилган. Лекин асосий максади бу булмасдан яширин равишда ташувчи ва ваколатли шахс битта булиши керак деб норматив хужжатда курсатмокда. Менимча, лойиха мазмуни ва асоси бир-бирига мос келиши, одамларни, савдо-саноат палатаси ва адлия вазирилигини алдамокчи булган шахслар конунда белгиланган равишда интизомий жавобгарликка тортилишлари лозим
2018-08-20 15:51:14
Не принято2018-08-02 10:24:40
Saitbayev Farrux Abdulla o'g'liЧто делает таможня. Когда под руководством нашего Президента взять курс для облегчения нагрузки для осуществления предпринимательской деятельности, таможня пытается обманом лишить импортеров возможности пользоваться мерами по освобождению от таможенного сопровождения.
Уважаемая таможенники! Если Вам нужны деньги, то обратитесь, пожалуйста в Минфин. Если Вам нужны взятки, то скажите об этом прямо.
2018-08-20 15:51:31
Не принято2018-08-03 10:50:05
Saydamatov Saidkomol Maxmudjon o'g'liКиритилаётган таклифлар вакт ўлчамида бўлса хам хисоблаб кўрилганмикан. Агар хисоб-китоблар қилинган бўлса кўрсак керак яқин орада.Мисол учун машинани эскортдан озод этишга канча вакт кетади, хусусан:
1. Пул ўтказишга қанча вақт кетади?
2. Пул утказмасини божхоначилар канчада куради?
3. Шанба-якшанба кунлари пул ўтадими, кўра оладими ходимлар?
4. Олдинроқ код олсаю, курс ўзгариб пули етмай қолса, бу кун шанба-якшанба кунига туғри келиб қолса, уни устига кечаси бўлса, қандай ечим бор, ахир компания мисол учун Россиядан пул утказиши керак бўлади, кутиб қолиб кетаверадими (бу ерда бошқа вакил булишига рухсат бермаяпсизлар ахир)?
Бу масалалар хамма (банк ва бошқалар) билан келишилган бўлса хам осон бўлмайди, қўшимча оворагарчиликлар ва ишни қийинлаштирувчи омиллар кўп. Буларга тайёр бўлишса яхши! Бўлмасачи?
Хеч бўлмаса, хозиргига ўхшаб, вакилликка рухсат бўлганда хам майли эди.
2018-08-20 15:51:55
Не принято2018-08-03 16:08:17
Ergashev Sardor Ilhom o'g'liИшимиз тез битса, югур-югур камрок булса, чегара олдида шоферлар кутиб колмаса яхши. Уни устига хозир харажатлари нисбатан камрок. Эртага бу тартиб киритилса яна кутиб сикилиб утираверишади иши битмай.
2018-08-20 15:52:09
Не принято2018-08-04 16:33:53
Jo'rayev Baxtiyor Bahodir o'g'liМенимча, божхоначилар Президентимиз сиёсатини ууман менсимай қўйдилар. Билган ишларини қилишмоқдалар. Куни кеча инвестицион муҳитни яхшилашга Инвесторларга нисбатан маъмурий ҳужжатларни орқага қайтмаслиги ҳақида муҳим Президент фармони қабул қилинди. Ахир юқорида қилинаётган иш Президентимизнинг йўналишларига зиддир. Ундай бўлса давлатимизни божхоначилар бошқарақолсин
2018-08-20 15:58:22
Не принято2018-08-04 16:52:42
Gayupov Taxir JasurovichЗа последние несколько дней в промежутке два дня приняты два судьбоносных Указов Президента "О мерах по кардинальному улучшению инвестиционного климата в Республике Узбекистан" и "О мерах по дальнейшему совершенствованию системы защиты прав и законных интересов субъектов предпринимательства"!
Уважаемые руководители и сотрудники таможенных органов Республики Узбекистан. Пожалуйста, еще раз вникните в суть предлагаемых вами изменений. Вы усугубляете работу иностранных инвесторов. То, что вы делаете противоречить духу проводимых реформ. Вместо того, чтобы облегчить финансовое и бюрократическое бремя на импортера, перевозчика и других заинтересованных лиц, вы фактически воссоздаете прежнюю систему. Подумайте серьезно и внимательно
2018-08-20 16:01:04
Не принято2018-08-05 11:22:35
Arifdjanov Shaxzod Baxtiyar o'g'liЮкорида хужжатни кабул килишдан максад деб божхона органи иштирокисиз товарлар бериб юборилганда, йўқотилганда ёки белгиланган божхона органига етказилмаган ҳолларда товарларга ҳисобланган божхона тўловларини ундиришнинг аниқ механизмини белгилаш курсатилган. Давлат божхона кумитаси туловларни ундириш механизмини янада такомиллаштириш билан биргаликда хеч кимга билинтирмай ташувчи ва ваколатли шахс битта булмаса унда идентификацион код божхона расмийлаштирувига кабул килинмайди деб яшрин равишда курсатиб кетмокда.
Менимча бу билан божхона ходимлари халкни хамда адлия вазирлиги ва савдо-саноат палатасини алдамокдалар. Таклиф этилаетган кушимчалардан иккита максад. Булар божхона туловлари механизмини ундириш билан бирга божхона кузатувидан озод булишни чеклаш.
Хурматли божхоначилар, хусусан, жаноб Азимов! Сиз Президентимиз томонидан прокуратурадан халол инсон сифатида божхонага рахбар этиб тайерлангансиз. Лекин нимага тадбиркор ва бошка идораларни алдаяпсизлар. Асл максадингизни еритиб умумхалк мухокамасига куйинг!
2018-08-20 16:01:24
Не принято2018-08-05 11:54:17
Avazov Kamronbek Faxriddin o'g'liУважаемые должностные лица ГТК! Можете ли вы пояснить причину нахождение Вашего НПА в состоянии "в процессу оценивания" тогда как другие НПА находятся "в процессе обсуждения". Может быт таможенники и здесь хотят "проехать" без всякого обсуждения.Учитывая как дерзко и пренебрежительно вноситься так называемые дополнения в отношении заинтересованных лиц и предпринимателей, то могу предположить, что таможенный орган уверен что любая ихняя инициатива пройдет через министерство юстиции. Про торгово-промышленную палату промолчим.ГТК даже не удостоился выложить перевод предлагаемых дополнений. Наверно, таможенники думают, что настоящий НПА затрагивает интересы только узбекоговорящего населения не считая иностранных лиц, зарубежных перевозчиков. Как нам даже понять что они предлагают. Если у ГТК нету средств, то предлагаю скинуться на перевод.
2018-08-20 16:20:55
Не принято